Eq silver arrow – Концепт Vision EQ Silver Arrow воплотил прогрессивную роскошь — ДРАЙВ

Концепт Vision EQ Silver Arrow воплотил прогрессивную роскошь — ДРАЙВ

mercedes vision eq silver arrow

Константин Болотов,

Прогрессивная роскошь, которую марка EQ понесёт в массы, представляет собой «сочетание неизвестной ранее красоты, столкновения цифровых и аналоговых элементов, слияния интуитивного и физического дизайна». Единство противоположностей («горячего» и «холодного») отражено, например, в располовиненных колёсных дисках.

Главный стилист Даймлера Горден Вагенер назвал электрическую «сигару» Vision EQ Silver Arrow «дизайнерской идиомой нового продукта EQ» и технологической вершиной бренда. Одноместный спорткар длиной 5,3 м получил кузов из углеродного волокна, чей окрас напоминает о гоночных подвигах «серебряных стрел» в Формуле-1. Новая «стрела» наделена мощностью 750 л.с., а расположенная в днище тонкая батарея ёмкостью около 80 кВт•ч обеспечивает запас хода более 400 км по циклу WLTP. Очевидно, этому творению отведена роль гало-кара, чья первоочередная задача — привлекать внимание к кроссоверу EQC, хэтчу EQA и батарейным Смартам.

Светящиеся полосы и буквы EQ украшают машину со всех сторон. Из кормы автоматически выдвигается раздоенное антикрыло, действующее как воздушный тормоз. В каждом колесе «живут» 168 спиц из алюминия, частично окрашенных розовым золотом. Размерность особых шин Pirelli — 255/25 R24 спереди, 305/25 R26 сзади.

Кабина должна казаться удивительно широкой. Сиденье и руль отделаны натуральной кожей. Трёхлучевые звёзды нанесены на кресло посредством лазерной гравировки. Водителя окружают замша, полированный алюминий, углеволокно и деревянные детали из ореха. Пол устлан «паркетом» из хвойных пород.

Авторы концепта вдохновлялись спорткаром Mercedes-Benz W 125, построенным в 1937 году и заслужившим прозвище Rekordwagen. Его средняя максимальная скорость в 432,7 км/ч, достигнутая на автобане A5 между Франкфуртом и Дармштадтом, считалась рекордной до ноября 2017-го. В преемственности «серебряных стрел» преднамеренно соединены прошлое и будущее.

Счастливчик, оказавшийся в единственном кресле, может прямо на нём настроить расстояние до педалей и воспользоваться «воздушным шарфом» Airscarf. Сенсорный экран на руле позволяет выбрать режим движения (Comfort, Sport или Sport+) и саундтрек (среди прочего предлагается звучание двигателей Формулы-1 и Mercedes-AMG V8). Центральный панорамный дисплей даёт основную информацию и возможность поучаствовать в виртуальной гонке с помощью искусственного интеллекта. Изображение трека и оппонента накладывается на реальную картинку, получается «погоня за призраком». Радует, что перед нами не макет. Всё (ну почти) работает по-настоящему.

Поделиться

Поделиться

Лайкнуть

Твитнуть

Отправить

Крупным планом

www.drive.ru

Mercedes-Benz Vision EQ Silver Arrow: необычный спорткар с

Mercedes-Benz показала электрический концепт Vision EQ Silver Arrow. На одной подзарядке спорткар способен преодолеть расстояние более 400 км.

Компания Mercedes-Benz на выставке Pebble Beach Automotive Week в Калифорнии (США) представила полностью электрический концепт-кар Vision EQ Silver Arrow.

Показанный автомобиль — это спорткар для водителя. Места для пассажиров не предусмотрены. Дизайн строится на принципах модели W 125 от 1937 года.


 

Концептуальная «серебряная стрела» получила электрическую силовую установку мощностью 550 кВт. Это эквивалентно приблизительно 750 л. с. Динамические характеристики, увы, не приводятся.


Питание обеспечивает блок аккумуляторных батарей ёмкостью 80 кВт·ч. Утверждается, что на одной подзарядке спорткар способен преодолеть расстояние более 400 км.


Концепт получил покрышки размерностью 255/25 R24 на передней оси и 305/25 R26 на задней. Длина автомобиля составляет приблизительно 5,3 метра.

В рулевое колесо интегрирован сенсорный дисплей. Доступны различные режимы движения, такие как Comfort, Sport и Sport+.

О серийном выпуске Mercedes-Benz Vision EQ Silver Arrow речь не идёт. Концепт лишь демонстрирует достижения автопроизводителя в сфере электрифицированных транспортных средств.  опубликовано econet.ru  

Если у вас возникли вопросы по этой теме, задайте их специалистам и читателям нашего проекта здесь.

P.S. И помните, всего лишь изменяя свое потребление — мы вместе изменяем мир! © econet

econet.ru

2018 Mercedes-Benz EQ Silver Arrow

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow Concept, 2018

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow Concept, 2018

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow Concept, 2018

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow Concept, 2018

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow Concept, 2018

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow Concept, 2018

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow Concept, 2018

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow Concept, 2018

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow Concept, 2018

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow Concept, 2018 — Interior

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow Concept, 2018 — Interior

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow Concept, 2018 — Interior

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow Concept, 2018 — Interior

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow Concept, 2018 — Interior

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow Concept, 2018 — Interior

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow Concept, 2018 — Design Sketch

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow Concept, 2018 — Design Sketch

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow Concept, 2018 — Design Sketch

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow Concept, 2018 — Design Sketch

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow Concept, 2018 — Design Sketch

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow Concept, 2018 — Design Sketch

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow Concept, 2018 — Design Sketch

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow Concept, 2018 — Design Sketch

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow Concept, 2018 — Design Sketch

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow Concept, 2018 — Interior Design Sketch

Иллюстрации: Mercedes-Benz

Show Car Celebrates World Premiere at Monterey Car Week in California
EQ Silver Arrow: an Emotional Signpost to the Future of Design

На мероприятии Monterey Car Week в Калифорнии состоялась мировая премьера электрического концепт-кара Mercedes-Benz Vision EQ Silver Arrow. Вдохновением для прототипа послужили легендарные «Серебряные стрелы», в частности, экспериментальный W125 Rekordwagen — на нем в январе 1938 года Рудольф Караччиола разогнался до 432,7 километра в час.

Дизайн Vision EQ Silver Arrow выполнен в соответствии с концепцией «чувственной чистоты». У прототипа, длина которого составляет около 5,3 метра, а высота — один метр, обтекаемый кузов, практически лишенный острых граней, с каркасом из углепластика. Панели автомобиля выкрашены в оттенок серебристого Alubeam Silver, напоминающий жидкий металл.

Среди других особенностей Mercedes-Benz Vision EQ Silver Arrow: передний сплиттер из углепластика, спицованные алюминиевые колесные диски с неподвижными колпаками, боковые юбки со светящейся полосой, задний диффузор, как у гоночных машин, а также два выдвижных спойлера, выполняющих функцию воздушного тормоза.

В отделке интерьера шоу-кара используется натуральная кожа коричневого цвета, полированный алюминий, сочетание шпона орехового дерева и темной древесины хвойных пород. Vision EQ Silver Arrow укомплектован гоночным сиденьем с интегрированной функцией обогрева Airscarf и четырехточечными ремнями безопасности, блоком педалей с возможностью регулировки положения, широкоформатным дисплеем, на который проецируется трехмерное изображения окружающего пространства.

Помимо этого, электрический спидстер оснащен функцией виртуального тренера Virtual Race Coach, с помощью которой можно соревноваться с гоночными машинами Mercedes-Benz прошлого и настоящего, а также системой выбора режимов работы управляющей электроники и имитации звука двигателя. Для последней доступны звук болида Формулы-1 и «восьмерки» Mercedes-AMG.

В движение Mercedes-Benz Vision EQ Silver Arrow приводит электрическая силовая установка мощностью 550 киловатт (750 лошадиных сил). Блок аккумуляторов, расположенный в днище, имеет емкость 80 киловатт-часов и позволяет прототипу проезжать на одной зарядке до 400 километров. Охлаждать батарею помогают вентиляционные прорези в боковинах кузова.

Mercedes-Benz Vision EQ Silver Arrow стал частью серии концептов, демонстрирующих возможности электрификации. Среди них: компактный Concept EQA, кроссовер Concept EQ и беспилотник Vision EQ Fortwo.

Stuttgart/Pebble Beach. Mercedes-Benz is unveiling the EQ Silver Arrow show car at Monterey Car Week, the annual event in California that attracts car aficionados and collectors from all over the world. The one-seater EQ Silver Arrow is an homage to the successful record-breaking W 125 car from 1937. The Alubeam Silver paintwork is reminiscent of the historic Silver Arrows which, for weight reasons, did not have a white paint layer. The interior is adorned with traditional, high-quality materials such as genuine leather, brushed aluminum and solid walnut. The highly-futuristic digital cockpit includes a curved panoramic screen that projects from behind and a touchscreen integrated into the steering wheel.

«Over 80 years ago, the historic Silver Arrows demonstrated that MercedesBenz was a pioneer when it came to speed, thanks, among other things, to their streamlined shape,» says Gorden Wagener, Chief Design Officer at Daimler AG. «The EQ Silver Arrow show car draws on that legacy. Intended for acceleration and driving pleasure, it embodies progressive luxury and provides an insight into the future of our design. As a result, the show car drives the design idiom of our new EQ product and technology brand to the top.»

The EQ brand is shaped by the avant-garde, distinct aesthetic of Progressive Luxury, which arises from the combination of a previously unknown beauty, the conscious clash of digital and analogue elements, as well as the seamless merging of intuitive and physical design.

The Exterior: Sporty Silhouette

With its clear, seamless design idiom, the EQ Silver Arrow is a brand-specific embodiment of the Sensual Purity design philosophy. The streamlined silhouette of the 5.3-meter long and one-meter shallow one-seater vehicle is slender yet sensuous.

The show car’s body structure is made of carbon fiber. The multiple layers of paintwork in Alubeam Silver appear like liquid metal on the surface, representing the polar opposites of design: hot and cold. Functional attachment parts made of carbon fiber such as the front splitter epitomize the cool and rational aspect of the philosophy. The same applies to the front trim designed as a display, including the continuous lighting strip. The side skirts also feature a lighting strip and the large, recessed EQ lettering in front of the rear wheels is illuminated in blue, as is characteristic of the EQ brand.

Other highlights include the driver’s cockpit, which can be folded forwards, and the partially free-standing multi-spoke wheels. The non-rotating hub caps and the partial trim on the wheels are other stylish highlights. The 168 spokes per wheel are made of lightweight aluminum and painted a rose gold color, which is also a signature of the EQ brand.

Offering exceptional traction and correspondingly fast acceleration, the EQ Silver Arrow has slick 255/25 R 24 tires at the front and 305/25 R 26 tires at the rear. Attesting the attention to detail, tire partner Pirelli embossed a star pattern on the tread.

The rear diffuser is reminiscent of motorsports with two extendible rear spoilers that act as an air brake by increasing the wind resistance when deceleration is desired.

Interior: Between Tradition and Modernity

The interior of the EQ Silver Arrow represents the values of Progressive Luxury with a design idiom that combines timeless aesthetic appeal with a futuristic vision.

When the driver’s cockpit is folded forward, it provides a view of the surprisingly wide interior. A contrast brings it to life: on the one hand, it uses traditional, high-quality materials. These include Saddle Brown genuine leather on the seat and steering wheel, brushed aluminum throughout the interior and solid walnut with darker coniferous wood pinstripes on the floor. A bridge is formed between the EQ Silver Arrow and its historic racing predecessors. On the other hand, modern, high-tech solutions such as the large projection surface for the panoramic screen and innovative user experience solutions such as the virtual race option represent the EQ’s visionary character. The overall contrast is the intentional merger of past and future.

The seat surface and backrest have a unique pattern aligned with the seat contour; stars are etched with laser engraving. AIRSCARF neck-level heating is integrated into the seat. A four-point seatbelt inspired by motorsports holds the driver securely in place. The pedals can be adapted to the driver’s specific stature, with a controller located on the seat for adjusting the pedals. To match the exterior paint finish in Alubeam Silver, the side walls of the interior are covered in a luxurious, grey suede.

Double Screen and Virtual Racing

The driver of the EQ Silver Arrow is encompassed by a large panoramic screen on which a 3D image of the surroundings is projected from behind. As an indicator of future possible charging technologies, the lane of the roadway on which inductive charging is possible is superimposed onto the screen.

With the help of artificial intelligence, it is possible to engage in a virtual race against historic or present Silver Arrow racing cars. A virtual racetrack is superimposed onto the real roadway via the panoramic screen and the driver sees their opponent either ahead of them or behind them as a «ghost.» The Virtual Race Coach assistance function helps one improve driving skills by giving instructions during the race.

The driver can use the touchscreen on the steering wheel to select programs such as Comfort, Sport and Sport+, which offer different driving characteristics. Sound settings can also be configured here: choices include the sound of a current Formula 1 Silver Arrow or a Mercedes-AMG V8 engine.

Emission-Free Drive System

The EQ Silver Arrow is conceived as an electric vehicle with an output of 738 hp. The thin rechargeable battery in the underbody has a useable capacity of approximately 80 kWh and enables an approximate range of over 250 mph. Side air vents help to cool the battery.

The EQ Concept Vehicles: Outlook for Electric Cars in all Segments

At the 2017 Frankfurt Motor Show, Mercedes-Benz demonstrated how the EQ strategy can be translated to the compact class with the introduction of the Concept EQA. Featuring one electric motor on the front axle and one at the rear, this electric athlete has a system output of over 268 hp. The drive characteristics can be altered by varying the permanent all-wheel drive’s front to rear torque distribution. The Concept EQA then displays which drive program has been selected on a unique virtual radiator grille.

smart also presented the smart vision EQ fortwo at the 2017 Frankfurt Motor Show – an electric and autonomous vision for highly efficient and flexible local public transport. Autonomous and electric-powered, the smart vision EQ presents a consistent concept for the future of urban mobility and the future of car sharing. The vehicle picks up its passengers directly from their chosen location and has no steering wheel or pedals.

The Concept EQ, unveiled at the 2016 Paris Motor Show, heralded the new EQ product and technology brand – a concept vehicle with the aesthetic of a sporty SUV coupe that pre-empted many elements of the Mercedes-Benz EQC.

The Inspiration: The World Record-Breaking Vehicle from 1937

The role model for the EQ Silver Arrow is the W 125 twelve-cylinder, recordbreaking car built by Mercedes-Benz in 1937 as a Grand Prix racing car. For the W 125’s new body in 1937, Mercedes-Benz was greatly inspired by the aviation industry. Examples include the recommendation from the development departments of the aircraft factories of Ernst Heinkel and Willy Messerschmitt to shorten the front overhang and to make the front rounderd. The front was also extended further down and the tip veered off at a steeper angle. As desired, this reduced lift on the front axle. A longer and more robustly raised rear reduced lift on the rear axle. One striking feature and inspiration for the designers of the EQ Silver Arrow was the round cockpit glazing, which was modeled on a drop of water for its outline and cross-section. Rudolf Caracciola achieved 432.7 km/h (268.9 mph) on the A5 autobahn with the W 125 between Frankfurt and Darmstadt based on the average speed travelling there and back. This speed remained the record on public roads until November 2017.

По материалам: motor.ru, Mercedes-Benz Press Release

Автомобили марки Mercedes-Benz

www.carstyling.ru

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *